Kinezyterapia

1. Ćwiczenia w systemie ciężarkowo bloczkowym (UGUL)
  2. Ćwiczenia usprawniające na sali gimnastycznej, indywidualna praca z pacjentem, nowoczesne metody leczenia

Metoda Mckenzi polega na biomechanicznym badaniu i leczeniu zaburzeń mechaniki kręgosłupa ,zespołów bólowych, schorzeń stawów obwodowych i kończyn.
W terapii wg metody Mckenziego, wykorzystuje się czynniki mechaniczne generowane siłami samego pacjenta . Zasadą jest stosowanie indywidualnie dobranych ćwiczeń.
Metoda zawiera część diagnostyczną i terapeutyczną . Po ustąpieniu objawów , koncentruje się na profilaktyce.

Metoda PNF (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation) jest procesem odtwarzania utraconej funkcji, nauczania ruchu przy wykorzystaniu receptorów znajdujących się w mięśniach, narządach wewnętrznych, naczyniach krwionośnych, stawach. PNF to przykład neurofizjologicznego, kompleksowego systemu oddziaływania terapeutycznego opartego na ścisłej współpracy z pacjentem. To metoda przyjazna dla pacjenta – oparta na bezbolesnej pracy, wykorzystującej silne odcinki ciała i umiejętności chorego do ułatwienia i reedukacji funkcji utraconych. Terapię cechuje duża efektywność w osiąganiu celów wynikająca z dokładnej analizy problemu i ukierunkowanych oddziaływań oraz możliwość pracy z chorym na każdym poziomie dysfunkcji.

WPŁYW TERAPII:

• Poprawa koordynacji i równowagi
  • Zwiększenie siły i wytrzymałości mięśniowej
  • Poprawa techniki chodu
  • Polepszenie czucia głębokiego
  • Zwiększenie zakresów ruchu

WSKAZANIA:

• Pourazowe porażenia i niedowłady
  • Urazy rdzenia kręgowego
  • Świeże udary mózgu (max do 2 lat)
  • Choroby nerwowo-mięśniowe
  • Dystrofie mięśniowe